10 elektrických gravel biků, které koupíte i u nás

Gravely neboli štěrkolety začínají přibývat jako houby po dešti. Sice těch elektrických na českém trhu zatím moc není, ale to se jistě brzy změní. Abyste je nemuseli pracně hledat na internetu, dali jsme si tu práci s hledáním a nyní vám přinášíme většinu elektrických gravel biků, které lze koupit i v České republice.

Seznam se bude jistě do budoucna rozšiřovat o další modely, proto se nedivte, když jich napočítáte více než deset. Povětšinou se jedná o modely s pohonnou jednotkou Fazua, o které si můžete přečíst zde, popřípadě z článku stáhnout českou specifikaci této pohonné jednotky.

Nejlehčí elektrické silničky na trhu ⇐ Přečíst článek


Look e-765 Gravel

Look e-765 Optimum Disk i jeho brácha Gravel e-765, vycházejí ze svých neelektrických dvojčat. Model e-765 Gravel je k dostání ve dvou provedeních. První ve specifikaci SRAM Force. Druhý model využívá sestavu nižší třídy SRAM Rival.

Oba dva typy verze jsou osazeny stejným karbonovým rámem. Rámy si značka Look staví sama ve vlastní továrně. Podle konstruktérů značky Look mají rámy obou elektrokol o něco robustnější, chcete-li „terénnější“ architekturu než rámy jejich protějšků bez asistence.

Jsou vyrobeny speciální technologií vrstveni a prokládání karbonu. Skládají se z 23 % z vysokomodulových vláken, z 25% ze středněmodulových vláken, z 37 % z vysoce odolných a z 15 % ze specifických vláken.

Oba modely těží ze zbrusu nové zadní vidlice s tvarováním označeným 3D Wave. Ta poskytuje vetší odsazení od samotné pneumatiky, nekompromisní tuhost v záběru, ale až o 15 % větší vertikální poddajnost karbonové konstrukce při absorpci nerovností.

Tak jak u většiny e-gravelů, tak i zde je pohonná jednotka Fazua.  Podobné jako i jiné systémy nabízí systém Look/ Fazua integrovanou aplikaci pro chytré telefony.

Na závěr jen zopakujme, že pohonná jednotka Fazua je zcela vyjmutelná z kola včetně baterie a uvolněné místo ve spodní rámové trubce lze vyplnit krytem, aby nic nerušilo čistý a kompaktní vzhled.

gravel bike Look e-765

Najít nejnižší cenu elektrokola Gravel Look e-765


Giant Revolt-E Pro 2020

Úplnou novinkou značky Giant je gravel Revolt E+ Pro. Je to e-gravel s velkým dojezdem, ale také s větší váhou. Pokud vám tedy nebude vadit nějaké to kilo navíc, mohl by být Giant Revolt E vhodným kandidátem k nákupu. Jistě vás určitě zajímá váha tohoto modelu, která se zastavila 18.7 kg.

Revolt E+ Pro je postaven na hliníkovém rámu z kvalitní slitiny ALUXX SL. Přední vidlice je karbonová z materiálu Advanced Composite a se sloupkem řízení OverDrive 2.

Nutno podotknout, že oproti většině zde představených gravelových elektrokol, které mají ve svém rámu osazenou jednotku od německé značky Fazua, má tento e-gravel v rámu jednotku Giant SyncDrive Yamaha, konkrétně ve verzi Pro. To je hlavní důvod vyšší váhy tohoto elektrokola.

Tento středový elektromotory o výkonu 250 W je výsledkem spolupráce společnosti Giant a japonské společností Yamaha. Verze SyncDrive Pro, která je nejlehčí a zároveň nejvýkonnější modelem ze tří verzí tohoto elektromotoru přináší vysoký točivý moment až 80 Nm.

Motor se rozběhne okamžitě, jakmile se opřete do pedálů. Takto rychlá odezva se projeví nejen při akceleraci, ale také v prudkých stoupáních, kdy spoléháte na to, že vás kolo „vytáhne“ nahoru.

Středový motor SyncDrive Pro Yamaha a baterie Giant EnergyPak Smart

Motor SyncDrive produkují proporcionální a lineární podporu. Jeho chod je předvídatelný, hladký a tichý. Jakmile se opřete do pedálů, byť jen mírně, aktivujete senzory PedalPlus, které přenášejí informace do řídící jednotky.

Tento „mozek“ celého systému bleskurychle vyšle požadavek na odpovídající množství energie do baterie EnergyPak. Následně je energie převedena do motoru SyncDrive, který se okamžitě a plynule rozběhne a začne vám pomáhat při šlapání.

SyncDrive Pro nabízí kromě 5 jízdních režimů, které volíte manuálně, také režim Smart Assist, tedy automatické nastavení výše podpory motoru, abyste se nemuseli o nic starat.

Kvůli této funkci je zde použita 6-senzorová technologie PedalPlus, která ke čtyřem základním senzorům přidává ještě senzor zrychlení (akcelerometr) a senzor náklonu. Energii motoru dodává od integrované lithiová baterie Giant EnergyPak Smart s kapacitu 375 Wh.

Dalších 250 Wh pro ještě vyšší dojezd vám přidá druhá baterie EnergyPak Plus, která je nabízena samostatně jako volitelné příslušenství, ale lze ji také připevnit na rám. Dojezdy s těmito dvěma bateriemi jsou naprosto úctihodné.

Gravel je osazen plášti Giant Crosscut Gravel 2 o rozměru 700×45. Nechybí ani hydraulické kotoučové brzdy a 11-rychlostní řazení. Je zde také možnost gravela dodatečně osadit o blatníky a nosič.

Gravel bike Giant Revolt E+2020

Najít nejnižší cenu elektrokola Giant Revolt E


Corratec E-Allroad

A jdeme dále. Německý Corratec má již v nabídce také slušný počet elektrokol. Nicméně čistý E-gravel má v nabídce momentálně pouze jeden. U modelu E-Allroad je potřeba zmínit nízkou hmotnost, která činí pouhých 14,5 kg i přesto, že je rám z hliníku.

O pohodlnou a bezpečnou jízdu zajišťují pláště Schwalbe G-ONE Allroad. Většinu dalších komponentů pak doplnil SRAM. Model E-Allroad je možné zakoupit ve čtyřech velikostech: 46, 51, 56, 61.

Corratec E-Allroad je možné dovybavit o zadní nosič a blatníky. Pokud vás zajímá pohonná jednotka, tak i zde nachází elektrický pohon Fazua.

Corratec E-Allroad

Najít nejnižší cenu elektrokola Corratec E-Allroad


Moustache Dimanche 29

Francouzský Moustache má v nabídce prozatím jednoho gravela s označením Dimanche. Tento model lze zakoupit buď s 10 ( model 29.3 ) nebo 11 ( model 29.5 ) jedenácti převody. Moustache je poháněn motorem Bosch Performance Line třetí generace s točivým momentem 63 Nm, který využívá energii s 500 Wh baterir Powerpack,

Díky své specifikaci a promyšlené geometrii je Mustache Dimanche 29 zábavným šťerkoletem. Velká styčná plocha pneumatik vytváří velkou trakci, což v kombinaci s rozšířenými řídítky a středovým rozložením váhy z motoru vzbuzuje spoustu sebevědomí a zajišťuje vysokou úroveň bezpečnosti.

Určitou nevýhodou může být vyšší váha tohoto elektrokola, která se pohybuje mezi 18.5 až 18.8 kilogramy. Na druhou stranu zase nabídne vyšší dojezdovou vzdálenost, oproti většině gravelů zde. Inu vždy je něco za něco.

gravel moustache dimanche 29.5

Najít nejnižší cenu elektrokola Gravel Moustache Dimanche 29


Wilier Jena Hybrid

Wilier Jena Hybrid je gravelbike s karbonovým rámem i vidlicí. Jeho pohonná jednotka je elektropohon EBikeMotion, která je osazen v zadním náboji a taktéž má i integrovanou baterií kompletně schovanou ve spodní rámové trubce. Geometrie kola je velice podobná klasické Jeně bez pohonu, jenž nabízí sportovní chování s hravým jízdním projevem v kombinaci velkou mírou komfortu.

Wilier Jena Hybrid detaily elektrokola

Jena Hybrid je postavené jako tradiční kolo na kotoučovým brzdách, 11 rychlostním pohonu a je osazené hliníkovými nebo karbonovými ráfky (dle konfigurace). Jediný rozdíl je již zmíněný elektromotor EBikeMotion v zadním náboji (40Nm, 250W). Ovládací tlačítko je umístěné na řídítkách a umožňuje výběr ze třech asistentů.

Výhodou motoru je EBikeMotion je velmi nízká váha, která činí pouze 2,1 kg. Bohužel pokud najedete do kopce, tak motoru celkem rychle dojde pára a kapacita baterie 250 Wh je celkem rychle na minimu energie. Existuje však možnosti dokoupit externí baterii.

 

gravel Wilier Jena Hybrid

Najít nejnižší cenu elektrokola Wilier Jena Hybrid


Stevens E-Getaway

O tom, že je německá značka Stevens velmi silná v elektrokolech, určitě není pochyb. V nabídce mají elektrokola všech možných druhů, proto byla jenom otázka času, kdy představí první E-gravel bike.

Inženýři ze Stevensu si dali vskutku záležet. Model E-Getaway se opravdu povedl. Karbonový rám dokonale skryl již tolik oblíbený elektro pohon Fazua o 60 Nm, včetně baterie. Rámový set disponuje karbonovou vidlicí pro pohlcování otřesů od terénu.

Stevens E-Getaway detail e-gravelu

E-Getaway také využívá novou, cyklokrosovou přehazovačku Shimano GRX s 11-ti převody, univerzální pláště Schwalbe G-One Allround či komponenty Oxygen. Pokud vás zajímá váha modelu E-Getaway, tak zde se váha zastavila na hodnotě 14,7 kg.

Stevens E-Getaway

Najít nejnižší cenu elektrokola Stevens E-Getaway


Cannondale Topstone Neo Carbon Lefty

Cannondale pro tento rok představil zbrusu nové modely e-gravel biků. Stávající řadu tak rozšiřují o nové modely Topstone NEO Carbon a Topstone NEO Carbon Lefty. Tahle elektrokola si s sebou nesou všechny výhody klasických gravel biků, ale díky výkonné jednotce Bosch otevírají možnost vydat se až na vzdálenost 130 km.

Topstone Neo Carbon je nabízen ve dvou hlavních konfiguracích. Verze s koly 700c je osazena pevnou karbonovou vidlicí a jeho druhá varianta s 650b koly těží s předností nové vidlice Lefty Oliver.

Cannondale Topstone Neo Carbon Lefty

Vidlice Lefty Oliver a zadní odpružením KingPin podtrhuje i pohodlí plášťů o rozměru 650x42c.  Nový Topstone tak oplývá schopností důstojně se poprat s ještě hrubším terénem než tomu bylo kdy před tím.

Díky výkonné jednotce systému Bosch nabízí tyto stroje jedinečné jízdní zážitky a plnohodnotnou zábavu. Jejich velikostní rozpětí začíná na S modelech a končí velikostí XL. Váha těchto modelů se pohybuje mezi 17 – 18 kg.

Cannondale Topstone Neo Carbon bez vidlice

Najít nejnižší cenu elektrokol Cannondale Topstone Neo Carbon Lefty


Whyte Gosford

Opravdu přelomový Gravel/Adventure E-bike inspirovaný MTB geometrií, bezdušovými ráfky a plášti, hydraulickými brzdami a sadou SRAM Rival 1, a taktéž osazen pohonem Fazua a 252Wh baterií.

Pláště o rozměru 650b x 47c dělá Gosforda z každé rozbité silnice vyhlazenou cestu za dobrodružstvím. Ať již vyrážíte v létě nebo zimě na svou vyjížďku, Gosford je na to připraven jako celoroční parťák.

Gosford byl postaven s cílem, aby se choval a ovládal stejně jako neelektrické gravel biky, samozřejmě s výhodou rozšířeného dojezdu a dopomoci v kopcích přesně tam, kde to oceníte nejvíce. Gosford je v současné době k dispozici pouze ve třech velikostech (52, 54 a 56)

Whyte Gosford

Najít nejnižší cenu elektrokola Whyte Gosford


Leader Fox Runner 2019

Nejlevnější elektrický gravel od české značky Leader Fox z tohoto seznamu, je vybaven dvoustranným torzním snímačem, který funguje velmi efektivně. Jednoduše lze říci, že čím více síly jezdec při šlapání vyvine, tím větší pomoc jezdec získá.

I s nízkou cenou se Runner 2019 se může také pochlubit zcela integrovanou rámovou baterií s výkonnými články Fazua o kapacitě 7Ah i hydraulickými kotoučovými brzdami. Další výhodou je nová rychlonabíječka s nabíjecím proudem 3A (dříve 1,8A), díky níž se výrazně zkrátí doba nabíjení baterie na přibližně 4 hodiny.

elektrický gravel Leader Fox Runner 2019

Najít nejnižší cenu elektrokola Leader Fox Runner 2019


KTM Macina Flite

Základem kola je ALU rám KTM Macina Mezzo Performance Carbon doplněný o vidlicí Postmoderne AlloyFork. Rám má na dnešní poměry spíše konzervativnější tvarování, které podtrhuje jednoduchý černý matový lak (black glossy) oživený černým lesklým logem a několika menšími oranžovými prvky.

KTM Macina Flite je osazeno pohonem Bosch Performance CX (75Nm) a displejem Bosch Purion. Šťávu mu dodává Lithium-iontová baterie Bosch PowerTube 500, plně integrovaná do rámu jízdního kola. Kolo má dále nadstandardní výbavu v podobě osvětlení, blatníků, stojánku a nosiče.

KTM Macina Flite

Najít nejnižší cenu elektrokola KTM Macina Flite


 Focus Paralane

Německý Focus představil v průběhu minulého roku hned několik zajímavých elektrických gravelů s označením Paralane2 – 9.7 a 9.8. Nejedná se úplně o čistého gravela, ale terénních nerovností se Paralane jen tak nezalekne.

Oproti většině gravelů na trhu, na něm najdete pouze pětatřicet milimetrů široké pláště.  S karbonovým rámem a pohonem Fazua Evation jde bezesporu o jeden z nezajímavějších strojů na současném trhu.

Nemalý důraz byl kladen také na jízdní pohodlí, o čemž svědčí kupříkladu výrazně zploštělé sedlové a řetězové vzpěry a také spodní partie trubky sedlové.

Systém takzvaných Comfort Improving Areas má zaručit komfort na rozbitých silnicích a v případě nasazení vhodných plášťů také na štěrkových a šotolinových cestách.

Zajímavostí je pevná přední a zadní osa nově nastupujícího standardu Road Boost o šíři 110, respektive 148 milimetrů.

Důvodem tohoto řešení je kromě dalšího nárůstu tuhosti především zajištění ideální řetězové linky, která je u silničních elektrokol se středovými motory naprosto klíčová pro rychlou a přesnou změnu převodů.

Mechanismus přední i zadní osy je uzpůsoben pro rychlou výměnu zapletených kol, což oceníte například při defektu či převozu kola autem. Celková hmotnost se v tomto případě dostala pod 13 kilogramů.

Focus-Paralane2-9.8

Najít nejnižší cenu elektrokola Focus Paralane

Napsat komentář

Send this to a friend