Apache Matto MX-I je univerzálním elektrokolem pro muže i ženy. Tento český e-bike z Úpice, je určený hlavně na delší výlety a sportovněji pojaté vyjížďky. Vychází z neelektrického modelu Matto A1, který má již tak vysoké sportovní ambice v podobě lehkého hliníkového rámu a kvalitních komponentů.
Navrch ale přidává výkonný středový elektromotor Bafang Max Drive s dojezdem až 160 km, barevný TFT displej s USB konektorem pro dobíjení mobilních zařízení, lithium-iontovou baterii značky LG o celkové kapacitě 16 Ah (576 Wh) i kvalitní komponenty značky Shimano, včetně hydraulických kotoučových brzd.
Další elektrokola Apache najdete zde
Své uplatnění tak najde nejen při cestování do práce či zábavou, ale také ve chvíli, kdy zatoužíte po troše sportovního povyražení a namísto na nákupy, si to namíříte někam daleko za město. V tomto segmentu je domácí značka z Úpice nesmírně silná a vyrobit tak všestranné elektrokolo skutečně umí.
Pojďme se teď na tohle elektrokolo podívat více podrobněji. Výbava Matto MX-I je sestavena z toho, co bylo již několikrát vyzkoušené. Devět rychlostí v kombinaci s Bafangem MaxDrive funguje na výbornou. Elektromotor Bafang MaxDrive s nominálním výkonem 250 W a maximálním točivým momentem až 80 Nm má dostatek výkonu, který pocítíte nejen při strmém stoupání, ale i při aktivnějším stylu jízdy.
Mrknout na dalších 580 trekkingových elektrokol
I přes velký výkon je motor velmi tichý. Plně integrovaná baterie dodává kolu krásný a čistý design, která umožňuje dojezd až 160 km na jedno nabití. Samozřejmostí je přítomnost chytrého systému řízení, který baterii chrání před přehřátím, zkratem či přebitím.
Veškeré informace o jízdě jsou zobrazeny na multifunkčním TFT Colour displeji umístěném přímo na řídítkách. Kromě zvoleného jízdního režimu jsou na displeji vyobrazeny také údaje o času, rychlosti, ujeté vzdálenosti a stavu baterie.
Najít obchod s nejlepší cenou pro tohle elektrokolo
K obsluze displeje i celého elektrického systému slouží tlačítkový ovladač uchycený u levého gripu. Novinkou je přítomnost USB konektoru pro dobíjení mobilních zařízení. Na kole nechybí úchyty na nosič i praktický stojánek.
Pláště Impac Smartpac v šíři 42 mm, si nejlépe vychutnáte na klasických cestách, kde je jejich domovina. Nicméně do terénu pro pocit větší jistoty v terénu, by se hodili širší pláště. Na cestě je Matto MX-I velice obratné. Jízdu si tak vyloženě vychutnáváte.
Přes mnoha kladů, má ale Matto MX-I i pár nedostatků. První se ukrývá u tyče pod sedlem. S ní budou mít problém všechny menší ženy, jelikož sedlovka nelze již zasunout více do rámu. Pokud mrknete na rám, určitě si všimnete daného ohybu.
Ten zabraňuje již více zasunout tyč do rámu. Muži s tímto nedostatkem problém mít nebudou, ale u žen bude potřeba tyč zkrátit na kratší rozměr, ideálně na 35 cm. Tím pádem sedlovka sjede až na doraz. Po této úpravě si již každý upraví výšku sedla podle sebe.
Po úpravě sedlovky si možná budete potřebovat ještě upravit řídítka, jelikož ty jsou pro změnu zase nízko. Tudíž to bude chtít zvednout řidítka nebo použít jiný představec. I přes tyto drobné nedostatky, je Matto MX-I povedené elektrokolo, které si najde mnoho spokojených majitelů v Česku i na Slovensku.
Specifikace
Model: Matto MX-I
Určené: pro může i ženy
Modelová řada: 2019
Rám: Alloy 6061
Displej: TFT Colour
Vidlice: SR Suntour NEX HLO, 63 mm zdvih (se zamykáním z korunky)
Kliky: Spec (44 zubů, 170 mm)
Přehazovačka: Shimano Altus M2000
Kazeta: Shimano Deore HG400 (11 – 36 zubů)
Řetěz: KMC X9
Brzdy: Shimano MT200 (kotouče 180 mm)
Náboj přední: Shimano TX505
Náboj zadní: Shimano TX505
Ráfky: Remerx Top Disc 19 mm šířka
Pláště: Impac Smartpac (622 – 42 mm)
Pedály: Alloy
Gripy: Spec lock-on
Řidítka: Spec Phase 680 x 31,8 mm
Představec: Spec Phase 80 mm
Hlavové složení: Spec (semiintegrované, průmyslová ložiska)
Sedlovka: Spec Phase (30,9 / 400 mm)
Řazení: Shimano Altus M2000
Velikost kol: 28″
Velikost rámu: 17″/ 19″ / 21″
Kliky Spec: (44 zubů, 170 mm)
Řazení: Shimano Altus M2000
Převody: 1 x 9
Hmotnost: 19,2 kg + 3,1 kg baterie
Systém: Bafang MaxDrive
Motor: Bafang MaxDrive 250W
Baterie: LG 36 V / 16 Ah (576 Wh) Li-Ion
Dojezd: až 160 km
Řídící jednotka: Bafang MaxDrive (integrovaná)
Stránky výrobce: apache-bike.cz