Cannondale Cujo Neo je řada elektrokol, které jsou již nějakou dobu na trhu. S každým novým rokem prošla tato série několika změnami. Avšak až modely pro rok 2019 prošly opravdu razantní změnou v designu i s osazením použitích komponentů. Proto se novinka pro rok 2020, která ještě není na českém trhu, drží současného designu. O tom více již v článku.
Cannondale zde momentálně nabízí několik těchto elektrokol Cujo Neo s rozdílnou výbavou i jeden ryze ženský model. Co je ale ze všeho nejzajímavější, je určitě cena. Například nejvyšší model Cannondale Cujo Neo 130 1 2019 za jeden rok poklesl s cenou o skoro 70000 Kč, což dokazuje i tento graf s vývojem ceny.
Mrknout na současnou cenu elektrokola Cannondale Cujo Neo 130 1
S nástupem nových modelů pro daný rok, klesá vždy cena starších modelu. Stačí si většinou počkat a můžete ušetřit desítky tisíc Kč. Pokud je tedy možné daný model ještě sehnat.
Co je tedy nového:
Model Cujo Neo 130 nezaznamenal změny jenom v novém rámu, ale za pozornost stojí i pohonná jednotka Shimano STePS E8000, včetně integrované baterie v rámu. Zmizela tak nevzhledná bradavice z rámu a bajk tak dostal mnohem lepší vzhled.
Spodní trubka rámu, která je opravdu mohutná, ukrývá hranatý akumulátor Shimano Steps 504 Wh. Samotný kryt baterie je velmi chytře řešen, aby se to tohoto prostoru nedostala žádná vlhkost či voda.
Baterie je výborně chráněna praktickým a funkčním plastovým víkem, které se dá otevřít velice snadno. Stačí pouze pootočit velkým kolečkem na horní straně krytu a akumulátor jedním pohybem odhalit.
Dalším dobrým řešením je velký a snadno přístupný plně pogumovaný spínač, který skrz kryt mačkáte tlačítko na baterii pro zapínání nebo vypnutí. V pohodě jej nahmatáte i v rukavicích.
Osazení Elektrokola:
Cujo Neo 130 2019 je postaven na hlinikovém rámu. V něm se ukrývá již zmíněný motor od Shimana ve verzi Steps E8000. Váha je 2,8 kg a točivý moment je až 70 Nm. Co se týče dalších komponentů, tak slabého místa byste v této sestavě hledali marně.
Namátkově to jsou špičkové čtyřpistkové brzdy s předním kotoučem o průměru 2O0 mm, odolné ráfky speciálně konstruované pro elektrokola, kvalitní bezdušové pneumatiky Maxxis Rekon, skvělý řadicí systém s 12 rychlostmi i praktická teleskopická sedlovka.
Co se týče odpružení, tak zde nehledejte řádné inovační novinky. Cannondale se vydal právě naopak prověřenou cestou. Vypisovat další komponenty je určitě zcela zbytečné. Proto se není čemu divit, že model 2020 je konstrukčně i osazením z 98% naprosto stejný jako model 2019. Jediný razantní rozdíl bude právě v ceně, kde u modelu 2020 vypláznete přes 150 000 Kč.
Co se týče displeje, lze popsat pouze jedním slovem. Výborný. Je malý, dobře umístění u představce, kde nehrozí poškození při případném pádu, také vůbec nezavazí na řiditkách, je dobře čitelný i při vysokém denním světle. Nic dalšího u displeje nepotřebujete. Samozřejmě si za pomoci Bluetooth a aplikace pro chytré telefony můžete nastavit barvy režimů podle libosti, plus další možnosti.
Jak si vede v terénu:
Cannondale Cujo NEO 130 je opravdu dobře postavené elektrokolo. Tak jak umí autenticky zprostředkovat radost z jízdi, je až k nevíře. Kdyby by to bylo možné, nejraději byste na něm seděli pořád.
Dobře zvolená 27,5 palcová kola výborně sedí, jak při výjezdech, tak i z kopce. Díky výbornému těžišti, je tento E-bike skutečným horolezcem do kopců. Síla motoru Shimano a obrovské množství trakce s pneumatikami Maxxis, které se tak zakusují do terénu jako hladová šelma do ulovené kořisti.
Přičemž nemá kolo tendenci se zvedat na zadek. Při sjezdech je Cannondale Cujo NEO 130 1 absolutní zvíře. Pozice za řidítky je geniální. Jízda je bezpečná a pocit za řidítky velice jistý. Při šlapání se zbytečně nepohupuje i vy tak zbytečně neztrácíte vaši energii.
Celkově tento E-bike působí příjemně vyváženým dojmem, jak z pohledu posedu, který je dostatečně komfortní, ale i z pohledu ovládání, či tuhosti rámu. Dech mu začne docházet až v těžkých pasážích, kde je spousty kořenů nebo kamenů.
Tenhle terén již není pro tento E-bike tím pravým ořechovým. Nejlépe si ho užijete v lehkém i těžším terénu. Tam bude vládnout. Prostě trailové elektrokolo jak se sluší a patří.
Další modely i recenze elektrokol Cannondale najdete zde
Specifikace:
Rám: ALL-NEW Cujo NE0,130, SmarlForm C2 Alloy, 130 mm travel,
Motor: Shimano STEPS DU-E8000 250W
Nabíječka: Shimano STEPS EC-E6000
Řídící jednotka: Shimano STEPS SC-E8000
Baterie: integrovaná Shimano Steps 504 Wh
Nabíječka: Shimano STEPS EC-E6000
Kliky: Shimano FC-E8000, 165 mm, X-Sync, 34t
Přehazovačka: SRAM X01 Eagle
Vidlice: RockShox Pike RC, 130 mm DebonAir, 15×110, tapered steerer, 46 mm offset
Tlumič: RockShox Deluxe RT, 130 mm, DebonAir
Řetěz: Sram NX Eagle, 12 rychlostí
Brzdy: SRAM Guide RE hydraulické kotoučové, 200/180 mm Centerline rotors
Brzdové páky: Sram Guide RE
Kazeta: SRAM PG-1230, NX Eagle, 11-50, 12-speed
Ráfky: DT Swiss HX531 Hybrid , 32 dér, tubeless ready
Náboje: Formula CL-81 1 15 x ,1 10 mm přední, Shimano SLX 12 x ,148 mm zadní
Dráty: DT Swiss Champion
Pláště: Maxxis Rekon 27,5 x 2,8″, 3C Maxx Terra Silkshield, EXO, tubeless ready
Řídítka: Cannondale C3 Riser, 6061 Alloy, 780 mm
Řazení: SRAM GX Eagle, 12-speed
Představec: Cannondale C3, 3D Forged 6061 Alloy
Hlavové složení: Integrated Sealed Bearing, Tapered
Sedlo: Fabric Scoop Radius Elite, cro-mo rails
Sedlovka: teleskopická Cannondale DownLow Dropper Post,
Řetěz: SRAM NX Eagle 12-speed
Barvy: Electric Blue /Midnight and Glacier – Gloss (ELB)
Velikosti: S, M, L, XL
Váha: 24 kg