Lapierre Overvolt Ami Team-Elektrická karbonová střela

e-bike Lapierre Overvolt Ami Team

Je zajímavé sledovat, jak rychle se žene vývoj elektrokol kupředu. Top značky přichází každoročně s něčím novým. Ať už se jedná o nějaké technologické novinky, či lepší design nebo ergonomii elektrokol.

Jasným příkladem může být francouzská značka Lapierre s elektro bikem Overvolt Ami Team. Ten byl v minulém roce ještě na hliníkovém rámu. I přes tento krátký čas, si stihl vybudovat mezi cyklisty mnoho příznívců.

Najít nejlepší cenu eletrokola Lapierre

Pro tento rok mohou být příznivci Lapierru ještě štastnější, jelikož nový model je z 85% postaven na karbonu, ale také přináší několik dalších novinek a vylepšení. Za zmíňku určitě stojí, že na vývoji se podílel bývalý profesionální sjezdař a také jezdec rally Nicolas Voilloz.

Přechod z hliníku na karbon, přinesl snížení hmotnosti o necelé jedno kilo. To se samozřejmě projevilo na jízdních vlastnostech. Ty jsou ihned po prvních najetých metrech citelné. Karbonový rám má velmi elegantní design, přičemž i zároveň pěkně ukrývá integrovanou baterii Bosch Powertube o kapacitě 500 Wh.

Ta se do rámu vkládá na spodní straně dolní rámovky. Přední část rámu je postavena z jednoho kusu materiálu bez jakýchkoliv dalších spojů. To se podstatnou měrou odráží na celkové tuhosti, pevnosti i flexibilitě.

Zadní stavba je jíž vyrobena z hliníkové slitiny, neboť se po dlouhodobých testech zjistilo, že je hliník na zadní stavbě zkrátka lepší. Použití hliníku má také tu výhodu, že je logicky levnější.

Zadní stavba umožnuje nastavovat délku zadní stavby v rámci technologie DWS. Takto si můžete měnit různé průměrů zapletených kol, což uvítá nejeden příznivce trailů. Součastí tohoto eletrokola jsou také široké karbonové ráfky.

Zapletený jsou dvaatřiceti přímými paprsky. Ty poskytují dokonalou a přesnou odezvu v řizení i v tom nejnáročnějším terénu. Na jistotě přidají také mohutné pláště značky Maxxis, jak jinak než v bezdušovém provedení s dodatečnou výztuhou bočnic. Přilnavost je doslova fantastická.

Spojení karbonu a výborné ergonomie rámu, letí tohle elektrokolo jako střela přes všechny překážky. V technických úsecích je velmi hbité i zároveně velmi vyvážené. V zatáčkách je tohle elektrokolo velice snadné na ovládání, jenž dokazuje velkou sebejistotu, jak kola, tak i jezdce.

Díky dokonalému vyvážení nemusíte balancovat ze strany na stranu, nemusíte cíleně zatěžovat přední kolo, abyste neskončili na zádech. Můžete stát v pedálech a pohrávat si s terénem anebo jednoduše zůstat v sedle a nerušeně uhánět vpřed.

Těžkopádnost, které známe u většiny elektrickách sjezďáků, v tomto případě rozhodně nečekejte. Na běžných trailech je Lapierre skvěle ovladatelný. Dech mu začíná docházet až na těch nejzáludnějších enduro tratích s velkými dropy, pařezy a dírami.

Důležitou roli zde sehrálo také skvěle fungující odpružení. Konkrétně se jedná o vzduchovou vidlici Rockshox Pike RCT3 s patronou Charger Damper a vzduchový tlumič Deluxe BT3 Debon Air, které pracuje po spolu bezvadně.

V samotném terénu pracovaly tyto tlumiče naprosto ukázkově. Jezdec má dostatek informací o tom, co se děje pod koly. Například v neznalém terénu, kdy je třeba provést rychlá rozhodnutí, se na tento pár odpružení můžete maximálně spolehnout.

Bosch zde představil novou integrovanou baterii Power Tube, v tomto případě v kombinaci se středovým elektromotorem Performance Line cx a ovládacim a informačním rozhraním Purion.

Najít obchod, který Lapierre Overvolt Ami Team prodává

Vestavěná pohonná jednotka sedí v rámu přímo ukázkově, kde ji výborně chrání gumové dílce, před vniknutím vody, bláta i prachu. Jezdec má k dispozici čtyři jízdní režimy s dobře známým označením Eco, Tour, e-MTB a Turbo.

Předposledně zmíněný režim je zajimaví tím, že za pomocí snímačů mapuje, jakou silou se opíráte do pedálů, a podle toho poskytuje dopomoc v rozmezí režimů Tour až Turbo. Platí přitom, že čím silněji šlapete, tím vyššího výkonu se vám také dostává.

Lapierre je jeden z prvních, který začal na svá kola osazovat dvanácti rychlostní kazetu Sram, určené speciálně pro elektrokola. Kazeta vychází ze systému známého pod označením Eagle a jako taková nabízí rozsah od deseti do padesáti zubů včetně.

Navíc byla přidána ACS (Anti Chain Suck) technologie, která brání zasekávání a případnému padání řetězu zejména v blátivých podmínkách. Tuto sestavu bezvadně doplňuje zadní přehazovačka řady X01 Eagle.

Ta umožňuje změnu převodů vždy pouze o jeden stupeň. Takto sice nebudete moci rychle přehazovat například ze sedmé rychlosti na druhou, ale výhodu to má v tom, že nedochází k nadměrnému opotřebení kazety a řetězu, jak se často stává u elektrokol i bežných kol.

Shrunutí elektrokola Lapierre Overvolt Ami Team

V kostce se tento e-bike dá popsat asi takto. Elegantně tvarovaný rám, propracovaná geometrie i velmi kvalitní zpracování. Plus dokonale vestavěná baterie i elektromotor. Oproti staršímu modelu, je zde vylepšené ovládací rozhraní i další moderní trendy.

Co ale nejvíce poteší všechny nadšence do trailu, jsou výborné jízdní vlastnosti. Pokud jezdíte hodně v terénu a chcete elektrokolo, které bude hbité a vždy maximálně přesné, bude Lapierre pro vás bezesporu výbornou volbou.

Lapierre Overvolt Ami Team specifikace elektrokola:

rám elektrokola Lapierre Overvolt Ami Team a jeho velikosti

Ročník: 2019

Dostupné velikosti: S, M, L, XL

Barevné provedení: Pouze černá

Ram: Celoodpružený karbonový rám Overvolt Bosch Carbon s hliníkovou zadní stavbou, tapered hlavovou partií, vnitřním vedením bovdenu a čtyřcepovým systémem zavěšení OST+ se zdvihem 150 mm, pevná zadní osa standardu Boost 148 x 12 mm

Motor: Bosh Perfomance Cx 500 Wh Powertube Purion

Pohonná jednotka: Středový elektromotor Bosch Performance Line CX s nominálním výkonem 250 W a maximálním točivým momentem 75 Nm

Baterie: integrovaná baterie Bosch Powertube Li-lon s provozním napětím 36 V a celkovou kapacitou 500 V

Ovládací rozhraní: Multifunkčni LCD displej Bosch Purion s možnosti volby režimu asistence a informace-o stavu baterie, zbývajícím dojezdu, rychlosti, času a ujeté vzdálenosti

Řídicí jednotka: Integrovaná řídicí jednotka Bosch Performance Line CX

Životnost baterie: 1000 dobíjecích cyklů

Doba nabíjení: 4,5 h

Nejvyšší rychlost: 25 km/h

Dojezd: 50-100 km (v závislosti na zatížení, profilu trati a jízdním stylu jezdce)

Vidlice: Rockshox Pike Charger RCT3 27.5 Boost 15×110-150 mm Travel

Tlumič: Rockshox Deluxe RT3 Debon Air 210×50

Přehazovačka: Sram X01 Eagle 12 spd

Řazení: Sram Gx Eagle Single Click 12s

Kazeta: Sram Nx Eagle 11-50T 12 spd

Hlavové složení: Fsa Orbit 1.5 ZS NO.57SC

Řetěz: Sram Nx Eagle Power Lock

Pedály: FPD NW-91K

Zapletená kola: karbonová zapletená kola Lapierre eAM+ Carbon. (584-35C)

Pláště: Přední Maxxis High Roller II 3C Maxterra EXO Protection (27,5 x 2.8″). Zadní Maxxis Rekon+ 3C Maxterra EXO Protection (27,5 m 2,8″)

Komponentová sada: Prehazovačka Sram X01 Eagle. Řazeni Sram GX Eagle, kazeta Sram NX Eagle s rozsahem 11-50 zubů

Kotoučové brzdy: Čtyřpístkové kotoučové brzdy Sram Guide RE, Kotouče Sram Centerline o průměru 200 mm vpředu i vzadu

Kliky: Karbonově e’thirteen TRS Race Carbon 165 mm, pastorek 16 zubu, vodítko řetězu

Řidítka: Karbonová Race Face Six C Carbon W (35.0/785 mm)

Sedlovka: Teleskopická Lapierre Dropper Post (31,6,350 mm, zdvih 125 mm)

Představec: Hliníkový Lapierre 6061 DB CNC (35,0/45 mm)

Sedlo: Lapierre by Velo

Gripy: Lapierre DD34 Lock-On

Hmotnost: 23,12 kg

České webovky : www.lapierre-bike.cz

 

Napsat komentář

Send this to a friend